2ο ΓΕΛ ΑΡΓΟΥΣ

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: 2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ - 0252020
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023 Ημερομηνία Εξαγωγής: 30/06/2023

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το 2o ΓΕΛ Άργους βρίσκεται στο Νότιο Τμήμα της πόλης και στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο δίπλα στο ΔΑΚ Άργους.

Το σχολικό έτος 2022-2023 φοίτησαν 267 μαθητές και μαθήτριες. Κατανεμήθηκαν σε δεκατρία τμήματα, Γενικής Παιδείας δώδεκα τμήματα Ομάδων προσανατολισμού ως εξής: έξι στην Β΄ τάξη και έξι στην Γ΄ τάξη. Επιπλέον, των ανωτέρω τμημάτων γενικής παιδείας λειτούργησαν δύο τμήματα Εκπαιδευτικών Ομίλων Παραδοσιακού Χορού μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, με δύο υπεύθυνους καθηγητές. Η λειτουργία τους κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη.

Απασχολήθηκαν στο σχολείο 34 εκπαιδευτικοί. 28 ανήκουν οργανικά σε αυτό. Από τους μη οργανικά ανήκοντες δύο ήταν αναπληρωτές.

Η διοίκηση του σχολείου αποτελείται από ένα διευθυντή και μία υποδιευθύντρια. Στο σχολείο υπηρετεί γραμματέας και τρείς καθαρίστριες ΟΧ. Η καθαριότητα των σχολικών χώρων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άριστη, αφού η τετράωρη εργασία τους δεν επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες καθαρισμού ενός κτιρίου, των κοινόχρηστων χώρων του και του περιβάλλοντος χώρου. Δεν διαθέτει σχολικό φύλακα με αποτέλεσμα τις ώρες που δεν λειτουργεί το σχολείο να δημιουργούνται προβλήματα φθορών και καταστροφών. Στο τέλος Νοεμβρίου διατέθηκε στο Σχολείο μας και υπηρετεί εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ23 αλλά η βραχεία παρουσία της στο σχολείο καθιστά δυσχερή και αποσπασματική την ανάληψη πρωτοβουλιών της. Το σχολείο διαθέτει 17 ευρύχωρες αίθουσες διδασκαλίας, 2 εργαστήρια πληροφορικής, 2 εργαστήρια φυσικών επιστημών , καθώς και μια μεγάλη και ενημερωμένη Βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ, χώρους επαρκείς για να καλύψουν τις ανάγκες του σχολείου. Στην αυλή του (10 στρέμματα) υπάρχουν υποτυπώδεις εξωτερικές αθλητικές εγκαταστάσεις (γήπεδο ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ). Οι χώροι εσωτερικοί και εξωτερικοί είναι ασυντήρητοι και οι μαθητές κινδυνεύουν με τραυματισμό. Λόγω των ελλειμματικών και φθαρμένων από το χρόνο αθλητικών εγκαταστάσεων, η εκγύμναση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας επιλύεται με την παραχώρηση αθλητικών χώρων από το ΔΑΚ Άργους, με το οποίο το σχολείο έχει άριστη συνεργασία. Λόγω της έλλειψης αίθουσας πολλαπλών χρήσεων, οι εκδηλώσεις του σχολείου πραγματοποιούνται στο γειτνιάζον κλειστό γυμναστήριο. Η έλλειψη στεγασμένων χώρων δυσχεραίνει την παραμονή των μαθητών στο προαύλιο καθώς δεν παρέχεται στοιχειώδης προστασία από καιρικά φαινόμενα. Το φετινό σχολικό έτος έγιναν προσπάθειες εξωραϊσμού χώρων του σχολείου (γραφεία και η αίθουσα συνεδριάσεων του ΣΔ), εξοπλίστηκε το μικρό εργαστήριο πληροφορικής με τέσσερις επιπλέον σταθερούς υπολογιστές. Ανακαινίστηκε ο χώρος που βρίσκεται το αρχείο του Σχολείου μας, αναβαθμίστηκε ο τεχνολογικός εξοπλισμός του Σχολείου και αποκτήθηκε δίκτυο επικοινωνίας οπτικών ινών. Χορηγίες ιδιωτών που εξασφαλίστηκαν με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων βοήθησαν στην πλήρη ανακαίνιση του κύριου εργαστηρίου πληροφορικής. Οι υπόλοιπες λειτουργικές ανάγκες καλύφθηκαν από τη Σχολική Επιτροπή του

Δήμου με την οποία η επικοινωνία και σχέση είναι άριστη. Ωστόσο οφείλουμε να επισημάνουμε την επιτακτική ανάγκη εξωραϊσμού των χώρων του Σχολείου μέσω τεχνικού προγράμματος που έχει εκπονήσει ο Δήμος.

Το Σχολείο μας συμβαδίζει με τις απαιτήσεις της εποχής ταυτόχρονα όμως αποτελεί Σχολείο αρχών, όπου η κατάρτιση στη γνώση δένει αρμονικά με την καλλιέργεια αρχών και αξιών. Η εκπαιδευτική του λειτουργία αποτυπώνεται σε τέσσερις διακριτές αλλά και αλληλοσυμπληρούμενες πτυχές: τη μαθησιακή, τη διανοητική, την ψυχολογική και την ανθρωπιστική. Το εκπαιδευτικό έργο πραγματώνεται μέσα από πιστή εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών. Το σχολείο μας, ως σκοπό του θέτει την εμβάθυνση στη γνώση, την άμεση επαφή του με τον πολιτισμό, τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και την καλλιέργεια της εξωστρέφειας. Στοχεύει λοιπόν στην ολόπλευρη και ομαλή σωματική, ψυχική και πνευματική ανάπτυξη των μαθητών/ μαθητριών του.

Η αριστεία και οι επιτυχίες των μαθητών μας στις πανελλήνιες εξετάσεις, ο σεβασμός στις ιδιαιτερότητες, τις κλίσεις τους αλλά και τα χαρίσματά τους αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Τέλος, η συμπερίληψη των ευάλωτων και «ευαίσθητων ομάδων» στοχεύει στη διαμόρφωση ανθρωπιστικής-δημοκρατικής συνείδησης και στάσης ζωής και διαπλάθει υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες με κοινωνική ευαισθησία σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Το σχολείο μας στελεχώνεται από άριστα καταρτισμένους στο αντικείμενό τους εκπαιδευτικούς αλλά και παιδαγωγούς. Σε αυτό συντείνουν η διαρκής ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η συμμετοχή τους σε καινοτόμες δράσεις και προγράμματα και η διαρκής θέλησή τους για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού τους ρόλου. Η λειτουργία των θεσμών του Παιδαγωγικού Σύμβουλου – Μέντορα, του Ενδοσχολικού Συντονιστή και του Συντονιστή τάξης συνεπικούρησε τη Διεύθυνση του Σχολείου και υποστήριξε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η λειτουργία τους κρίνεται απολύτως επιτυχής και αναγκαία. Σε αυτό το πλαίσιο κομβική θα ήταν η μετάβαση σε Πρότυπο σχολείο η οποία θα εξασφάλιζε συνθήκες εξέλιξης και προόδου τόσο για το μαθητικό δυναμικό όσο και για το διδακτικό προσωπικό.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Θετικά σημεία

Θετικά σημεία Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν/εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37 η, 21η Ιουνίου 2023, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Αυτοαξιολόγησης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με
αριθ. Πρωτοκόλλου 846, 847, 848, 849, 850, 851/21.6.2023), τα θετικά σημεία σχετικά με την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία ορίζονται ως εξής: 1. Εφαρμογή παραδοσιακών και σύγχρονων διδακτικών μεθόδων που καθιστούν το μάθημα στην τάξη εύληπτο και ευχάριστο για τους μαθητές/μαθήτριες. 2. Αύξηση του αριθμού των καθηγητών που εφαρμόζουν καινοτόμες και βιωματικές διδακτικές προσεγγίσεις με κατάλληλους πόρους. 3. Εφαρμογή από τους εκπαιδευτικούς μεθόδων αξιολόγησης και βαθμολόγησης της επίδοσης που να εμπνέουν αίσθημα δικαιοσύνης στους μαθητές. 4. Έμφαση στη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την ανάληψη μαθητικών πρωτοβουλιών. 5. Ψυχολογική ενίσχυση παιδιών με δυσκολίες και ειδικές δεξιότητες . 6. Επαγρύπνηση και παρέμβαση σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού με την ενεργοποίηση και λειτουργία του θεσμού των Συμβούλων Σχολικής Ζωής και την πιστή τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου. 7.
Προσπάθεια για εξομάλυνση των αμοιβαίων σχέσεων μεταξύ μαθητών αν προκύψει πρόβλημα. 8. Συστηματική επικοινωνία με γονείς, προγραμματισμένη ή και έκτακτη. 9. Εμπλουτισμός της ιστοσελίδας με ψηφιακό υλικό από τις παραγόμενες δράσεις και δραστηριότητες. 10. Ενισχυμένος και αποτελεσματικός ρόλος των Συμβούλων Καθηγητών τόσο στη διευθέτηση προβλημάτων που ενδεχομένως προκύπτουν εντός και μεταξύ των τμημάτων καθώς και στην ενημέρωση και τη συνεργασία με τους υπόλοιπους διδάσκοντες είτε για την πρόληψη και την

οργανωμένη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων είτε για την ανάδειξη και την ενθάρρυνση θετικών συμπεριφορών και πρωτοβουλιών των μαθητών. 11. Αρμονική συνεργασία μαθητών και καθηγητών και ύπαρξη ενός ευχάριστου κλίματος στην τάξη. 12. Παροχή πολλών ευκαιριών στους μαθητές για συμμετοχή σε ποικίλες δραστηριότητες πέραν των μαθημάτων τους (ψυχαγωγικές, πνευματικές, αθλητικές, πολιτιστικές, επαγγελματικού προσανατολισμού), στις οποίες συνεργάζονται με τους καθηγητές τους. 13. Προετοιμασία μαθητών και μαθητριών για τη συμμετοχή τους σε σχολικούς αλλά και άλλους διαγωνισμούς (Θετικών Επιστημών, Λογοτεχνίας αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων κ.λπ.). 14. Διατήρηση του μαθητικού δυναμικού της σχολικής μονάδας περιορίζοντας τη μαθητική διαρροή. 15. Η λειτουργία της Ομάδας Εθελοντισμού η οποία δραστηριοποιήθηκε στην κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη.

Διαθέσιμα τεκμήρια: α). Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων . β) στατιστικά ευρήματα ερευνών: 1. Οι εκπαιδευτικοί της δράσης «Παρατηρώ, συμπεραίνω, συνθέτω , παρουσιάζω: Γραφές και όψεις του παρελθόντος μέσα από αρχαίες επιγραφές ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο » κατάρτισαν ερωτηματολόγιο στο google docs με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για την στάση των μαθητών απέναντι στη συγκεκριμένη εργασία και τη διερεύνηση των αντιδράσεων και τις απόψεων πάνω στη θεματολογία και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, θεωρώντας τα ευρήματα ως σημαντική ανατροφοδότηση για την επιλογή και ανάθεση νέας εργασίας. 2. Οι μαθητές για την ίδια δράση πήραν συνέντευξη από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας η οποία συμμετείχε ως αρχαιολόγος στην ανασκαφή πριν από 20 χρόνια και παρήγαγαν ντοκιμαντέρ 15 λεπτών με παρουσίαση του χώρου ανασκαφής, της αρχαίας αγοράς του Άργους και της σημασίας των χάλκινων πινακίδων. 3. Για την αξιολόγηση του θεματικού άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/ μαθητριών» αξιοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στους μαθητές/ τριες της Α΄ και Β΄ τάξης του Σχολείου μας τη σχολική χρονιά 2022-2023. Συγκεκριμένα, για τη βελτίωση των σχέσεων ανάμεσα στους/στις μαθητές/τριες, όπως προέκυψε από το ερωτηματολόγιο, είχαν διατυπωθεί οι εξής προτάσεις: περισσότερα βιωματικά παιχνίδια, ασκήσεις γνωριμίας και εμπιστοσύνης, θεατρικά δρώμενα, αθλητικοί αγώνες, περίπατοι στην εξοχή και ανοιχτές εποικοδομητικές συζητήσεις ανά τμήμα. Ελέγχθηκε επομένως η ανταπόκρισή μας στις παραπάνω προτάσεις και η επιτυχία των παρεμβάσεών μας. γ). η αλληλογραφία του σχολείου δ). τα βιβλία πράξεων των μαθητικών κοινοτήτων ε). το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο κτιριακές υποδομές, στ.Η εκπόνηση Project με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, από τους μαθητές και των τριών τμημάτων της Α ΄ τάξης ζ. Τα ημερολόγια καταγραφής της διαδικασίας υλοποίησης από εκπαιδευτικούς και μαθητές η. Ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου για τη δράση "Σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών".

Σημεία προς βελτίωση

Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν/εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ο Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37 η, 21 Ιουνίου 2023, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση του 2ου ΓΕΛ Άργους , που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με αριθ. Πρωτοκόλλου 846, 847, 848, 849, 850, 851
/21.6.2023), τα σημεία προς βελτίωση σχετικά με την Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία ορίζονται ως εξής: 1. Περιθώρια ενίσχυσης της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και των μεθόδων εξατομικευμένης διδασκαλίας, ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω στη διαφοροποιημένη και την εξατομικευμένη διδασκαλία. 2. Περαιτέρω ενδυνάμωση του ρόλου των συμβούλων καθηγητών ως προς την ενημέρωση των υπολοίπων διδασκόντων και την αντιμετώπιση των προβλημάτων των μαθητών. 3. Περαιτέρω οργάνωση και ενίσχυση του ρόλου των συμβουλίων των τμημάτων. 4. Καλύτερη οργάνωση της λειτουργίας και ενίσχυση του ρόλου των μαθητικών συμβουλίων προς ανάληψη πρωτοβουλιών και άμεση εμπλοκή τους σε μαθητικά θέματα. 5. Καλύτερη και αμεσότερη επικοινωνία ανάμεσα στη Διεύθυνση του Σχολείου, τις Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής και τους Συμβούλους των Τμημάτων, το/τη Σχολικό Ψυχολόγο, προκειμένου να αντιμετωπίζονται έγκαιρα και αποτελεσματικά θέματα ενδοσχολικής βίας, παραβατικών συμπεριφορών, μαθησιακών δυσκολιών και προβλημάτων κοινωνικής προσαρμογής μαθητών όλων των τάξεων. Εδώ πρέπει να τονιστεί η ανάγκη ύπαρξης και προαγωγής του ρόλου του "μαθητή διαμεσολαβητή". Έτσι θα εμπλακούν και οι μαθητές στο πρόβλημα και θα το αντιμετωπίσουν ενεργά και με υπευθυνότητα. 6.
Περαιτέρω βιωματικές δράσεις για την ενίσχυση της θετικής ψυχολογίας των μαθητών. 7. Διαπιστώθηκε η ανάγκη διαχείρισης του σχολικού χρόνου από όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το αδιάκοπο "κυνήγι" της ύλης, το εξεταστοκεντρικό σύστημα του λυκείου (πανελλήνιες εξετάσεις και τράπεζα θεμάτων), δεν επιτρέπουν μεγάλα περιθώρια και η ύλη των μαθημάτων πολλές φορές δεν γίνεται απόλυτο κτήμα

των μαθητών/μαθητριών. Αν σκοπός του σχολείου είναι να δημιουργήσει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυτό μπορεί να γίνει με περιορισμό της διδακτέας ύλης και εμπλουτισμός της μέσα από δράσεις και δραστηριότητες άτυπης εκπαίδευσης.

Θετικά σημεία

Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν/εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37η, 21 Ιουνίου 2022, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Αυτοαξιολόγησης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με αριθ. Πρωτοκόλλου 852/21.6.2023), τα
θετικά σημεία σχετικά με την Διοικητική λειτουργία ορίζονται ως εξής: 1. Στοχοθεσία και προτεραιοποίηση στόχων με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 2. Αρμονική συνεργασία Διεύθυνσης και Εκπαιδευτικών μέσα σε δημοκρατικό κλίμα, στήριξη της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού και του συναδελφικού κλίματος. 3. Σαφής καταμερισμός εργασιών και ορθολογική αξιοποίηση του διδακτικού προσωπικού, με βάση τις δεξιότητες, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του και κλίσεις του, την επιστημονική κατάρτιση εκάστου εκπαιδευτικού. 4. Άμεση και ενδελεχής ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των γονέων τόσο για θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή, όσο και για έκτακτες καταστάσεις. 5. Επίτευξη κατά το μέτρον του δυνατού της πιστής τήρησης του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, ο οποίος προέκυψε συνεργατικά από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. 6.
Εποικοδομητική συνεργασία της διεύθυνσης του Σχολείου με το δεκαπενταμελές Συμβούλιο. 7. Ορθολογική διαχείριση των υλικών πόρων και υποδομών με βάση τις τρέχουσες και τις μελλοντικές ανάγκες του Σχολείου, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, αλλά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. 8. Καλή συνεργασία με το Δήμο Άργους-Μυκηνών αλλά και τη Σχολική Επιτροπή. 9.Συνέχιση εξοπλισμού των αιθουσών με σύγχρονους βιντεοπροβολείς και υπολογιστές, αναβάθμιση δικτύου επικοινωνιών αλλά και των εργαστήριων υπολογιστών του σχολείου από ιδιωτικούς και κρατικούς πόρους. 10. Επαρκής προσβασιμότητα για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. 11. Σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, με διαρκή διάδραση με την τοπική κοινότητα (κοινωνική προσφορά, ευαισθητοποίηση στα κοινωνικά προβλήματα, ανοιχτές εκδηλώσεις, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος). 12. Προσανατολισμός και καθοδήγηση των συναδέλφων (νεοεισερχομένων αλλά και
«παλιών» με τη λειτουργία των διαθέσιμων από την πολιτεία θεσμών του Μέντορα και των Συντονιστών τάξεων και Γνωστικών πεδίων. 13. Για πρώτη φορά προσπάθεια σύνδεσης του Σχολείου με φορείς και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού, αφού έγκριτοι καθηγητές μίλησαν με την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου μας και δημιούργησαν σχέσεις αλληλεπίδρασης και διάδρασης. 14. Η συνεργασία με τα άλλα σχολεία της περιοχής ενεργοποιήθηκε για πρώτη φορά μετά από χρόνια με σκοπό τη δημιουργία δικτύων όμορων σχολικών μονάδων αλλά και για συμμετοχικές δράσεις και εκδηλώσεις.
Διαθέσιμα τεκμήρια: Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων, Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής, ηλεκτρονικό πρωτόκολλο κτιριακών υποδομών και εγκαταστάσεων

Σημεία προς βελτίωση

Σημεία προς βελτίωση: Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν /εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37η, 21η Ιουνίου 2023, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης- Αυτοαξιολόγησης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με αριθ. Πρωτοκόλλου 852 /21.6.2023), τα σημεία προς βελτίωση σχετικά με την Διοικητική λειτουργία ορίζονται ως εξής: 1. Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων που αφορούν στη μαθητική ζωή. 2. Ανάγκη ευρύτερης και στοχευμένης κινητοποίησης των μαθητών για εθελοντικές δράσεις εντός και εκτός του σχολείου με συμμετοχή περισσότερων καθηγητών. 3. Ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών και αδελφοποιήσεων με σκοπό την ανταλλαγή και την υιοθέτηση καλών πρακτικών.
4. Ανάγκη περαιτέρω δημοσιοποίησης δράσεων στην ιστοσελίδα του σχολείου με επιτακτική πλέον υποχρέωση αναβάθμισή της. 5. Ενίσχυση του θεσμού του mentoring και της επαγγελματικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού

προσωπικού. 6. Επιτάχυνση των διαδικασιών αναβάθμισης και εξωραϊσμού των σχολικών μας υποδομών, σε συνεργασία με το Δήμο Άργους-Μυκηνών και επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης των έργων εξωραϊσμού.

Θετικά σημεία

Θετικά σημεία: Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν/ εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37 η, 21η Ιουνίου 2023, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Αυτοαξιολόγησης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με αριθ. Πρωτοκόλλου 852 /21.6.2023 τα θετικά σημεία σχετικά με την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ορίζονται ως εξής: 1. Οι πολλές δράσεις ενημέρωσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκαν είτε διαδικτυακά είτε δια ζώσης. Είναι πράγματι εντυπωσιακή η συμμετοχή του συνόλου σχεδόν των εκπαιδευτικών του σχολικού μας οργανισμού σε αυτές τις επιμορφώσεις, πολλές εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν εις βάρος του ελεύθερου χρόνου τους και εκτός σχολικού ωραρίου. 2. Μέσω των διάφορων επιμορφώσεων και της συμμετοχής τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα, αλλά και δράσεις επαγγελματικού προσανατολισμού οι καθηγητές διεύρυναν τις επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητές τους μέσω της συνεργασίας τους με συναδέλφους και τους ΣΕΕ ,ενισχύοντας παράλληλα την εξωστρέφεια του σχολείου μας. 3. Κατά τη διάρκεια υλοποίησης των δράσεων κάθε προγράμματος, παρήχθη πλούσιο υλικό διαθέσιμο στο αρχείο του σχολείου. 4. Καλλιεργήθηκε μεταξύ των συναδέλφων πνεύμα αλληλοενημέρωσης και διάχυσης των πληροφοριών σχετικά με εξαγγελίες επιμορφώσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Έτσι παγιώνεται μια κουλτούρα διά βίου μάθησης και αυτοβελτίωσης των εκπαιδευτικών ως προς τα επαγγελματικά τους προσόντα.
5. Τέλος, οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις αλλά και η λειτουργία των θεσμών του Μέντορα και των Συντονιστών Τάξεων και Γνωστικών πεδίων μπορούν να εμπλουτίσουν περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία και μέσω της διάχυσης καλών πρακτικών διδασκαλίας και ετεροπαρατήρησης να βελτιώσουν περαιτέρω το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.
Διαθέσιμα τεκμήρια: Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων, ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, βεβαιώσεις αρμόδιων φορέων - διοργανωτών των δράσεων.

Σημεία προς βελτίωση

Σημεία προς βελτίωση: Σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν/ εγκρίθηκαν από τον Σύλλογο Διδασκόντων αναφορικά με την Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους και τους εννέα Άξονες των τριών Λειτουργιών (βλ. Πράξη 37 η, 21η Ιουνίου 2023, και Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης Αυτοαξιολόγησης του 2ου Γενικού Λυκείου Άργους, που φυλάσσεται στο Αρχείο του Σχολείου με αριθ. Πρωτοκόλλου 852 /21.6.2023 τα σημεία προς βελτίωση σχετικά με την Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ορίζονται ως εξής: 1. Οι συνθήκες στην εκπαίδευση διαρκώς μεταβάλλονται. Τα προγράμματα επιμόρφωσης στα ΝΠΣ όλων των μαθημάτων που υλοποιήθηκαν σε πρώτο και δεύτερο κύκλο δεν λύνουν το πρόβλημα γνωριμίας με το νέο κανονιστικό πλαίσο των Προγραμμάτων Σπουδών. Η επιμόρφωση υλοποιείται χωρίς την ύπαρξη σχολικών εγχειριδίων, μόνο με ένα οδηγό σπουδών και ενδεικτικές δραστηριότητες που δεν δίνουν δυνατότητα αφομοίωσης αλλά και επεξεργασίας των πολλαπλών πληροφοριώνμε τις οποίες τροφοδοτείται αδιάλειπτα ο/η εκπαιδευτικός. Η επιμόρφωση λοιπόν αυτή κρίνεται ελλειπής και προβληματική. Πρέπει να αναπροσαρμοστεί αφού πρώτα υπάρξει το κατάλληλο πληροφοριακό υλικό. 2. Η ανακαίνιση και ενεργοποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου μας προς ανάρτηση των παραδοτέων των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων που σήμερα λόγω δυσλειτουργίας της ουσιαστικά καθίσταται ανενεργή. Έτσι θα υπάρξει η δυνατότητα ενημέρωσης όλων για τις δράσεις του σχολείου και η διάχυσή τους στην κοινωνία. 3.
Προβληματίζεται ο Σύλλογος διδασκόντων για την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών, για τον όλο και συνεχόμενο φόρτο εργασίας που δέχονται, αφού οι απαιτήσεις συνεχώς μεγαλώνουν, αλλά και για την ελλιπή τους επιμόρφωση επί του Συλλογικού Προγραμματισμού Εσωτερικής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων, αλλά και για τα υπόλοιπα ζητήματα που τέθηκαν παραπάνω. 4. Τέθηκε προς συζήτηση το ενδεχόμενο

συνεργασίας με όμορες σχολικές μονάδες σε ζητήματα επιμόρφωσης με σκοπό την ανταλλαγή σκέψεων και πληροφοριών, αλλά και τη διάχυση καλών πρακτικών που πιθανόν υλοποιούνται. 5. Τέλος τονίσθηκε η ανάγκη ενημέρωσης επί της διαδικασίας των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ώστε μέσω της κατάλληλης επιμόρφωσης το σχολείο να είναι δυνατόν να επανέλθει δυναμικά σε αυτά.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 6
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Σχέσεις σχολείου - οικογένειας Σχολική διαρροή - φοίτηση Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Όλοι οι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στην υλοποίηση των δράσεων εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μας Μονάδας. Παρά τον περιορισμένο χρόνο που διέθεταν (λόγω της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εργασιακής τους εξουθένωσης λόγω της γραφειοκρατίας, της τράπεζας των θεμάτων, των κρουσμάτων Covid, του μεγάλου όγκου της ύλης και άλλων δυσκολιών) προσπάθησαν, άλλοι λιγότερο άλλοι περισσότερο στο να υλοποιηθούν οι προγραμματισμένες δράσεις. Η αποτύπωση της προσπάθειάς τους, είναι ένα πλούσιο υλικό που παράχθηκε σε συνεργασία με τη μαθητική κοινότητα που ήταν ο άμεσος συνεργάτης και συνοδοιπόρος μας. Η διαχείριση κρίσεων στο περιβάλλον του

σχολείου αντιμετωπίστηκε μάλλον επιτυχημένα χάριν στις προσπάθειες και το πνεύμα συνεργασίας που επέδειξε όλη η σχολική κοινότητα. Το σχολείο θα ήταν καλό να συνεργαστεί με φορείς που υλοποιούν προγράμματα καλλιέργειας κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων για την πρόληψη και αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών. Επιπλέον, στο σχολείο επιβάλλεται η διαρκής και αδιάλειπτη παρουσία του/της σχολικού ψυχολόγου για την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής και την υλοποίηση προγραμμάτων ψυχικής υγείας. Ωστόσο χρειάζονται επιμορφώσεις και στο εκπαιδευτικό προσωπικό, μικρότερος αριθμός μαθητών στα τμήματα. Σημαντικό πρόβλημα που αξιολογήθηκε και επισημάνθηκε στις δράσεις αξιολόγησης είναι η σχέση του σχολείου με την οικογένεια.
Παρατηρήθηκε μια σχεδόν απαξία του σχολείου από μερίδα μελών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Η αποχή τους δυο σχεδόν έτη από την δια ζώσης παρουσία τους σε αυτό τους παρείχε την εντύπωση ότι αρκεί και μόνο η ηλεκτρονική τους ενημέρωση για θέματα φοίτησης και επίδοσης των παιδιών τους. Αυτό φάνηκε στις δια ζώσης ενημερωτικές συναντήσεις που οργάνωσε το σχολείο για ενημερώσεις σχετικές με θέματα φοίτησης και λειτουργίας, αλλά και σε δράσεις που προετοίμασε και υλοποίησε το σχολείο τη φετινή χρονιά και η φυσική τους παρουσία κρίνεται τουλάχιστον ανεπαρκής. Η εσωτερική αξιολόγηση είναι πλέον απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, αρκεί να είναι ειλικρινής και όχι αποσπασματική.
Απαιτούνται επαναπροσδιορισμοί σε πολλούς άξονες, όπως π.χ. αυτός της υλικοτεχνικής υποδομής και της συντήρησης των σχολικών εγκαταστάσεων και των σχολικών χώρων που αυτή τη στιγμή ελλείπει. Δεν μπορούμε να μιλάμε για νέους προσανατολισμούς στη γνώση και στην παιδεία και να μην μιλάμε για την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και για τις χαμηλές αμοιβές του εκπαιδευτικού προσωπικού και για την εν γένει απαξία του. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονέων ας διερευνηθούν με ανώνυμα ερωτηματολόγια προκειμένου να διακριβωθεί η ικανοποίησή τους. Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά αναζητούν κίνητρα για ένα ποιοτικότερο μέλλον.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Ενθάρρυνση μαθητών για συμμετοχή σε δημιουργικές δράσεις, ερεθίσματα για προβληματισμό πάνω σε σύγχρονα θέματα, ανάπτυξη δεξιοτήτων, διοχέτευση δημιουργικής ενέργειας μαθητών. Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα αποτελέσματα ανά δράση:

Στη δράση «Παρατηρώ, συμπεραίνω, συνθέτω , παρουσιάζω: Γραφές και όψεις του παρελθόντος μέσα από αρχαίες επιγραφές ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο» Οι μαθητές ολοκλήρωσαν όλες τις προγραμματισμένες επισκέψεις στο Επιγραφικό Μουσείο της Αθήνας, στο ΚΕΣ του Χάρβαρντ στο Ναύπλιο, στην βιβλιοθήκη συλλόγου Αργείων ο «Δαναός» και στο χώρο ανασκαφής των χάλκινων ενεπίγραφων πινακίδων στο Άργος.Οι μαθητές πήραν συνέντευξη από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας η οποία συμμετείχε ως αρχαιολόγος στην ανασκαφή πριν από 20 χρόνια και παρήγαγαν ντοκιμαντέρ 15 λεπτών με παρουσίαση του χώρου ανασκαφής, της αρχαίας αγοράς του Άργους και της σημασίας των χάλκινων πινακίδων. Τέλος, τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου google docs έδωσαν σαφή εικόνα στους εκπαιδευτικούς για τις στάσεις και τις σκέψεις των

μαθητών πάνω στον τρόπο υλοποίησης της εργασίας και βοήθησαν να εντοπιστούν θετικά και αρνητικά σημεία προς διόρθωση και επανασχεδιασμό.

Στη δράση "Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/μαθητριών" που υλοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους δεν μπορούν να χαρακτηριστούν άριστες ούτε και κακές. Φαίνεται να είναι καλές και ομαλές και αυτό πιστοποιείται από την αίσθηση της άνεσης και της φιλικότητας που βιώνουν. Είναι βέβαιοι ότι στις δυσκολίες των μαθημάτων έχουν τη βοήθεια των συμμαθητών τους και των εκπαιδευτικών της μονάδας και δεν υφίστανται διακρίσεις μεταξύ τους.Βέβαια, αντιλαμβάνονται την ύπαρξη απομονωμένων παρεών που συνήθως εμπλέκονται σε διενέξεις. Η φετινή χρονιά, μετά την πανδημία και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δυσκόλεψε την επικοινωνία τους, αλλά δε φάνηκε να άλλαξε ριζικά τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.

Στη δράση: "Οι συνέπειες της πανδημίας στην ψυχοκοινωνική συμπεριφορά των εφήβων" διαπιστώθηκαν τα εξής: δόθηκαν κίνητρα για έρευνα και αναζήτηση γνώσεων και πληροφοριών για κοινωνικά θέματα , όπως η πανδημία και οι συνέπειές της στον γενικό πληθυσμό και κυρίως στους εφήβους. Καλλιεργήθηκαν δεξιότητες ανάπτυξης προσωπικής ταυτότητας στους μαθητές/τριες και διαχείρισης αρνητικών συναισθημάτων που προκλήθηκαν από την πανδημία. Ενισχύθηκαν οι κοινωνικές και οι συναισθηματικές τους δεξιότητες, η ομαδοσυνεργατικότητα, η ενσυναίσθηση, η επίλυση διαφορών και συγκρούσεων. Ενδυναμώθηκε η αυτοαντίληψη, η αυτοέκφραση, η κριτική ικανότητα . Ενισχύθηκε η δημιουργικότητα και η αυτοεκτίμηση. Δόθηκε έμφαση στην ανταλλαγή απόψεων, στη συνεργασία, στη διαπολιτισμικότητα, καλλιεργώντας ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ μαθητών αλλά και μαθητών –εκπαιδευτικών. Ενδυναμώθηκε η αίσθηση αυτονομίας και η αίσθηση του «ανήκειν» σε μια κοινότητα, όπου όλες οι απόψεις είναι σεβαστές . Επετεύχθη σύνδεση της σχολικής μονάδας με την ευρύτερη κοινωνία, καθώς οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με επιστημονικούς φορείς, πολιτιστικούς φορείς, εκδοτικούς οίκους , ενισχύοντας την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας.

Στη δράση : " Ενίσχυση ενδιαφέροντος – εμπλουτισμός γνώσεων για τη Λατινική γλώσσα και τον Ρωμαϊκό πολιτισμό" οι εργασίες των μαθητών όπως προαναφέρθηκαν, η ηλεκτρονική συνάντηση με τον καθηγητή Πανεπιστημίου των Λατινικών, η θετικότερη διάθεση των μαθητών προς το μάθημα και τους διδάσκοντες και το κλίμα αγαστής συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ακόμα και η διαθεματικότητα του προγράμματος που συνδύαζε υλικό από μαθήματα όπως Λατινικά, Θρησκευτικά, Νέα Ελληνικά, Πληροφορική αλλά και την Τέχνη του κινηματογράφου.

Στη δράση "Θωρακίζοντας τα παιδιά μας", ως σημαντικότερο αποτέλεσμα καταγράφεται η στενή συνεργασία των μελών-εκπαιδευτικών της ομάδας, η ανταλλαγή απόψεων, ο συντονισμός τους για την υλοποίηση της δράσης και η ενημέρωσή τους από ειδικούς για θέματα σχολικής ζωής.

Τέλος, η δράση " Οδηγός στην επιλογή επαγγέλματος" βοήθησε, ώστε να δομηθούν σχέσεις συνεργασίας και επικοινωνίας τόσο των μελών της Ομάδας Δράσης όσο και μαθητών και εκπαιδευτικών. - Διατυπώθηκαν και καταγράφηκαν οι απορίες των μαθητών και έγινε προσπάθεια, ώστε να διευκολυνθούν για την επίλυσή τους. - Οι μαθητές – κατά δήλωσή τους – αποφορτίστηκαν ψυχολογικά, αντιλήφθηκαν τη σημασία αναζήτησης των κλίσεων και των ενδιαφερόντων τους, γεγονός που αποτελεί και ένα κίνητρο ενδυνάμωσής τους για την υλοποίηση των στόχων τους. Αντιλήφθηκαν, επιπλέον, πως το υγιές για την ζωή τους μελλοντικά και την επαγγελματική σταδιοδρομία τους είναι η ευελιξία τους στην αγορά εργασίας καθώς και η ενίσχυση των προσόντων τους.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Πολλοί από τους Συντονιστές δράσεων επεσήμαναν δυσκολίες και προβλήματα κατά την υλοποίησή τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε: 1. Λόγω διαγωνισμάτων και της ανάγκης να "βγει" η διδακτέα ύλη, η παρουσίαση των εργασιών έγινε μετά το Πάσχα σε στενά χρονικά περιθώρια λίγο πριν από την λήξη των μαθημάτων. Άρα και η διάχυσή της στην κοινωνία δεν κατέστη δυνατή. Επιπλέον, δεν υπήρχε δυστυχώς ο απαραίτητος χρόνος για δημιουργία ερωτηματολογίων με σκοπό την αξιολόγηση της δράσης από τους μαθητές και την γενικότερη αποτίμηση του project. 2. Παρά τη συντονισμένη προσπάθεια των εκπαιδευτικών των ομάδων και της διεύθυνσης του σχολείου προκειμένου να κοινοποιηθούν ευρέως οι δράσεις ενημέρωσης στους γονείς/κηδεμόνες, οι δεύτεροι στη μεγάλη πλειοψηφία τους δεν ανταποκρίθηκαν στις προσκλήσεις μας και δεν παρευρέθηκαν στις επιμορφωτικές-ενημερωτικές συναντήσεις μας. 3. Διαπιστώθηκε δυσπιστία από τους γονείς/κηδεμόνες των

παιδιών, γεγονός που αποδίδεται κατά βάση στο διάστημα αποστασιοποίησής τους από το σχολείο λόγω της υγειονομικής κρίσης. Οι περισσότεροι ήταν δύσπιστοι ως προς το αποτέλεσμα ανάλογων προσπαθειών ή- σίγουρα- δεν τις είχαν συνηθίσει. 4. Τέλος, διαπιστώθηκαν επιμέρους ζητήματα όπως αυτό των τεχνικών δυσκολιών, της έλλειψης εξοπλισμού του σχολείου (όπως π.χ. η κάμερα), το ανόμοιο επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού μαθητών και εκπαιδευτικών. Επισημάνθηκε το πρόβλημα της εύρεσης κοινού χρόνου για την οργάνωση και πραγματοποίηση των δράσεων, ο συντονισμός των εκπαιδευτικών και η προσαρμογή των δράσεων στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Πρακτική 1 Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Τίτλος Δράσης

«Παρατηρώ, συμπεραίνω, συνθέτω , παρουσιάζω: Γραφές και όψεις του παρελθόντος μέσα από αρχαίες επιγραφές ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο »

Στόχος Βελτίωσης

Στόχος της παρούσας δράσης είναι να βελτιωθεί η ικανότητα των μαθητών να συνεργάζονται, να παίρνουν πρωτοβουλίες και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα. Επίσης επιδιώκεται η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, η διεύρυνση της φαντασίας τους και της δημιουργικότητάς τους.

Ενέργειες Υλοποίησης

Oι μαθητές/μαθήτριες πραγματοποίησαν αυτοψία στον αρχαιολογικό χώρο ανασκαφής και συνέντευξη με την αρχαιολόγο και εκπαιδευτικό του σχολείου μας, η οποία συμμετείχε στην εν λόγω ανασκαφή, με σκοπό την ενημέρωση για το χρονικό της σημαντικής αυτής αρχαιολογικής ανασκαφής και τη σημασία των χάλκινων ενεπίγραφων πινακίδων της για την κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος της πόλης.
Επιπλέον, επισκέφτηκαν το Επιγραφικό Μουσείο της Αθήνας όπου εκτίθενται τα συγκεκριμένα ευρήματα. Εκεί ολοκληρώθηκε η έρευνα με την παρατήρηση των ευρημάτων, την καταγραφή σημειώσεων και τη δημιουργία ηλεκτρονικής παρουσίασης με σειρά σύντομων βίντεο των μαθητών.

Ακολούθησε μια επίσκεψη στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΚΕΣ του Χάρβαρντ στο Ναύπλιο με σκοπό την ενημέρωσή τους γύρω από τις σύγχρονες μεθόδους αρχειοθέτησης και ψηφιοποίησης της γνώσης. Επισκέψεις και έρευνα, επίσης, έγιναν στην βιβλιοθήκη του συλλόγου "Δαναός" του Άργους και στην "Αργειακή ψηφιακή Βιβλιοθήκη". Ακόμα οι μαθητές/μαθήτριες μελέτησαν υλικό από τα Γενικά Αρχεία του Κράτους του παραρτήματος Ναυπλίου.

Ως τελικό παραδοτέο της δράσης δημιούργησαν ένα ολιγόλεπτο ντοκιμαντέρ, στο οποίο παρουσιάζεται ο ρόλος των αρχείων και των χάλκινων ενεπίγραφων πινάκων του Άργους, τονίζοντας την σημασία της αρχαιολογικής ανακάλυψης και τον πλούτο των πληροφοριών που πρόσφεραν στην επιστημονική κοινότητα. Η εργασία των μαθητών δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου και στο τοπικό τύπο.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί κατάρτισαν ερωτηματολόγιο στο google docs με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων για την στάση των μαθητών απέναντι στη συγκεκριμένη εργασία και τη διερεύνηση των αντιδράσεων και τις απόψεων πάνω στη θεματολογία και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, θεωρώντας τα ευρήματα ως σημαντική ανατροφοδότηση για την επιλογή και ανάθεση νέας εργασίας.

Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfX7yYLNdVul0wU1TRJ603W3vv- mAF3EMdQX3HU9qRYgloBPQ/viewform , https://www.youtube.com/watch?v=JbsF9_YHsUM , https://video.sch.gr/asset/detail/w2OnVmbGcuUNiROKLEmk9exV

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

1. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε νέα ψηφιακά εργαλεία, μεθοδολογία και ενσωμάτωσή τους στην διδακτική διαδικασία. . 2. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε καλές πρακτικές διδακτικής μεθοδολογίας για την έρευνα στην εκπαιδευτική πράξη.
3. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη σχολική ψυχολογία. 4. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση μορφών Τέχνης, ως παιδαγωγικές τεχνικές αντιμετώπισης ποικίλων εκπαιδευτικών θεμάτων. 5. Αναμφισβήτητα οι γονείς θα πρέπει να εμπλέκονται ενεργά στη σχολική ζωή και να βρίσκονται σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να ενισχύουν και να στηρίζουν τα παιδιά τους. Αυτό συχνά δεν επιτυγχάνεται στο πλαίσιο του σχολείου για διάφορους λόγους. Στο μέλλον θα ήταν χρήσιμο να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων σε θέματα συνεργασίας με τους γονείς/κηδεμόνες σε μια προσπάθεια διαμόρφωσης κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με στόχο την ψυχική, γνωστική και συναισθηματικο/κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών μας.

Θέμα 2

Άξονας

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Ειδικότερο Θέμα

-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε βασικές διοικητικές λειτουργίες της σχολικής μονάδας και υποχρεώσεις, καθήκοντα και δικαιώματά τους.

Θέμα 3

Άξονας

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Ειδικότερο Θέμα

-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης περιστατικών σχολικής βίας. - Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα διαχείρισης σωματικής και ψυχικής ανάπτυξης των εφήβων.


Σύνδεση διαχειριστή
Στοιχεία Επικοινωνίας
2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΡΓΟΥΣ
Τέρμα Σταδίου, Άργος
Τ.Κ. 21200
Τηλ.: 2751062048
Fax.: 2751024661
email: mail@2lyk-argous.arg.sch.gr

Εκπαιδευτικές εργασίες

Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα